Medlemskab
Om DIT
Nyhedsmail
Presse
Kontakt
Login
Login
Min kode?
Login som:
Medlem
Virksomhed
Ja, Log af!
Nej, fortryd
Tweet dit.dk
Del på Facebook
Del denne artikel eller side på LinkedIn
It-job
Netværk
Certificering
It-professionel
It-bruger
Offentlig eksamen
Bøger
ICDL®
ITIL®
MSP
P3 Offices - P3O
PRINCE2™
IT Banking
Øvrige bøger
Analyser og rapporter
Kurser
Konferencer
Gratis møder
Nyt fra DIT
Nyheder
DIT i medierne
Nyhedsmail
Presse
Talk'n'IT
Show Popup
Velkommen til Talk’n’IT
Som medlem kan du nu aktivere en offentlig profil på Talk’n’IT – DANSK IT's medlemsnetværk
Med en aktiv profil på Talk’n’IT kan du bidrage med din viden om IT faglige emner, deltage i debatten, samt styrke og pleje dine relationer blandt DANSK IT's medlemmer.
Vil du aktivere din profil nu - klik ja.
Du er også velkommen til at kigge dig lidt omkring og aktivere din profil senere.
Startside
Zoner
Medlemmer
Grupper
Zonen:
It governance og management
Overblik
Deltagere
Grupper
Spørgsmål
Klaus Nielsen
, Projektleder skriver:
13-05-2008 | 3 svar
Spørgsmål:
Hvad er den største udfordring for en it-chef anno 2008?
0
|
Spam?
Svar
Klaus Nielsen
, Projektleder svarede:
13.05.2008 14:59:04
Baggrunden for mit spørgsmål er dels research i forbindelse med CIO challenges konferencen til foråret 2009, dels at Capgemini tidligere på året har udgivet Global CIO Survey 2008, hvor der fremstår et tydeligt paradoks mellem det øgede behov for at it afdelingerne er innovative og den rolle som de opfylder idag. 70 procent af CIO’erne ser it som kritisk for forretningsinnovationen men kun 24 procent opfatter deres egen it afdeling som innovativ.
Et andet bud på de største udfordring kommer fra CIOINSIGHT http://www.cioinsight.com/c/a/Research/Future-of-IT/
Men passer de på Danmark?
Hvad er din holdning og hvori ser du den største udfordring for en it-chef anno 2008?
1
|
Spam?
Diskutér kommentar
0
Din kommentar:
Indtast dit navn:
Indtast din e-mail:
Vi forbeholder os ret til at slette kommentarer,
der ikke overholder vores regelsæt.
Læs regelsættet
Svar
Timo Kofod
, Business Development Manager svarede:
22.05.2008 13:06:16
Jeg mener forsat, som også undersøgelsen påpeger, at det forsat må være at understøtte forretningsvisioner og -udvikling gennem anvendelsen af IT. Men gennem mit daglige virke oplever jeg en væsentlig udfordring for dette. Nemlig det faktum, at det kan være meget svært, at få forankret den nytænkning og innovation i den etablerede forretning. Et af de områder hvor jeg oplever dette tydeligst er omkring indførelsen af f.eks. Web 2.0 initiativer. Her har vi nemlig at gøre med et IT initiativ, som kræver organisatorisk nytænkning. IT kan levere løsningen, men udbyttet er afhængig af at der tages nogle strategiske og organisatoriske beslutninger, som danner grundlaget for succes – og netop denne forankring ser jeg som IT-Chefens største udfordring i 2008 (og frem).
1
|
Spam?
Diskutér kommentar
0
Din kommentar:
Indtast dit navn:
Indtast din e-mail:
Læs regelsættet
Svar
Benjamin Willum Funder
, Politisk Konsulent svarede:
04.07.2008 12:28:30
Som supplement til overstående ville jeg pege på de stadig store udfordringer i forhold til alignment mellem forretning og it. I min optik er forretningen for dårlige til at udfordre it til netop innovation, SLA (hvad er forretningskritisk?), etc. Så it-chefen er alså stadig udfordret (nogen steder) i forhold til at skabe en mere prograsiv dialog med forretningen. I den anden ende af udfordringerne mener jeg at hele automatiseringsdelen er stærkt undervurderet. Der mangler både businesscases og best practies på områderne inden for, hvad man kunne kalde, automatisering af kerne-processer. Mange af disse har endnu ikke været udsat for digital innovation - der tænkes for meget i papir og for meget med skyklapper. Forretningen ig it-chefen bør i langt højere grad blive bedre til at fjerne menneskelig indblanding i kerne-processerne, således at der kan fokuseres på innovation og markedstilpasning (i den forbindelse bør it-chefen og andre være langt mindre berøringsagste i forhold til at undersøge hvad kunderne egentlig efterspørger).
0
|
Spam?
Diskutér kommentar
0
Din kommentar:
Indtast dit navn:
Indtast din e-mail:
Læs regelsættet
Svar
Dit svar:
Indtast dit navn:
Indtast din e-mail:
Læs regelsættet
Svar
Tags til spørgsmålet
Andre spørgsmål
Nyeste
Mest anbefalede
Der er ingen personer/indlæg på denne liste endnu.
Om Talk'n'IT
|
Spilleregler
|
Ophavsret