DANSK IT
Bredgade 25 A
1260 København K
33 11 15 60
dansk-it@dansk-it.dk
Links
  • Danmarks bedste grønne it-løsninger
  • nyhedsmail
  • Danmark 3.0 – vi surfer på den globale digitaliseringsbølge
  • Kursuskatalog
  • Talk'n'IT
  • Kursus on demand
  • DANSK IT Århus
  • CIO Innovation Forum
  • Råd for IT- og Persondatasikkerhed

Zonen:
It governance og management
2
Hvad er strategien i it-strategisk netværk?
Publiceret i zonen: It governance og management | 0 kommentarer | 08.12.2008 14:33:53 |

Vi mødes 4 gange om året under overskriften "Strategisk netværk for IT-ansvarlige" for at få ny inspiration og måske et par cowboydertricks med tilbage til ledelsesopgaven derhjemme. Vores udgangspunkt er typisk et oplæg fra nogen, der har gjort en banebrydende opdagelse - måske endda én i netværket.

Så hvad er strategien? Har man ansvar for it, er strategi navnlig at manøvrere i turbulens. Der er mange idéer til manøvrerne: Der kommer governance ind fra nord, ITIL version 3 fra syd, DS 484, Eurosox og COBIT fra vest og CMMI fra øst - altimens ens systemer hurtigt bliver utidssvarende og forretningen vil øge sin profit og have sine investeringer under kontrol

Men der er nogen der klarer udfordringerne bedre end resten - og dårligere - kan vi lære af erfaringerne fra dem som gik foran? Det mener jeg man kan, og det mener jeg lykkes i "Strategisk netværk for IT-ansvarlige".

Gennem møderne i netværket er jeg blevet klædt bedre og praktisk på til kampen. Et godt og bredt kendskab til andres succeer med IT-understøttelse af forretningen har givet mig en god ballast i min hverdag. Jeg oplever at gode beslutninger kan træffes hurtigere såvel i projekter som ledelsesmæssigt, og at jeg bedre kan hjælpe når forretningen ved hvad de ønsker, men har svært ved at finde en plan

Kald det it-strategisk dannelse! 

http://www.dansk-it.dk/netvaerk/4_typer_netvaerk/strategisk_netvaerk/It-ansvarlige.aspx

Kommentarer
Der er ingen kommentarer endnu.
Gæst
Din kommentar:

Indtast dit navn:

Indtast din e-mail:

Vi forbeholder os ret til at slette kommentarer,
der ikke overholder vores regelsæt.
Læs regelsættet

Svar

Kontakt for denne side: dansk-it@dansk-it.dk Senest redigeret: 9. september 2009