DANSK IT
Bredgade 25 A
1260 København K
33 11 15 60
dansk-it@dansk-it.dk
Links
  • Danmarks bedste grønne it-løsninger
  • nyhedsmail
  • Danmark 3.0 – vi surfer på den globale digitaliseringsbølge
  • Kursuskatalog
  • Talk'n'IT
  • Kursus on demand
  • DANSK IT Århus
  • CIO Innovation Forum
  • Råd for IT- og Persondatasikkerhed

Zonen:
Forretningssystemer
1
Debat om kvalitet i leverancer?
Publiceret i zonen: Forretningssystemer | 0 kommentarer | 28.10.2009 13:27:22 |

Jeg synes det kunne være interessant med en debat om, hvorfor man i it-projekter ofte går på kompromis med den interne kvalitet, og i stedet fokuserer på at få leveret til tiden - uanset om dét man leverer er ubrugeligt.

Mange leverandører vil naturligvis sige: Hvad snakker du om, vi går aldrig på kompromis med kvaliteten. Yeah, right!

Er det fordi kontrakterne bliver udformet for dårligt? Er vi for dårlige til at skabe en reel partnerrelation mellem kunde og leverandør, der bygges om omkring tillid, frem for kontrol og kontrakt-facisme? Hvorfor går det tit så galt, når der nu bliver udviklet så mange gode værktøjkasser - Prince2, ITIL, et - er det i virkeligheden fordi vi fokuserer på de forkerte ting?

Jeg har skrevet lidt om det på min blog i indlægget Leverancens forbandelse - når softwareudvikling bliver reduceret til et verbum, og har tænkt mig at skrive flere indlæg om dette emne, men jeg vil meget gerne flytte diskussionen herover i Talk.

Kommentarer
Der er ingen kommentarer endnu.
Gæst
Din kommentar:

Indtast dit navn:

Indtast din e-mail:

Vi forbeholder os ret til at slette kommentarer,
der ikke overholder vores regelsæt.
Læs regelsættet

Svar

Kontakt for denne side: dansk-it@dansk-it.dk Senest redigeret: 9. september 2009