Zonen:
Forretningssystemer
2
Software Test på Universitets niveau? (update)
Publiceret i zonen: Forretningssystemer | 0 kommentarer | 24.06.2009 12:54:02 |

Hej alle,

Mit navn er Hassan og jeg læser E-business (cand.it) på IT-Universitetet. Ved siden af mit studie arbejder jeg på mobilePeople som tester og sommetider også som test manager.

Jeg er ved at afslutte mit studie på ITU men mangler 7,5 ECTS. Jeg vil gerne skrive et projekt og oplægget til det er:

--> Jeg ønsker at besvare følgende problemformulering:

Hvilke krav stiller software test branchen til nyuddannede kandidater?

Uddybende spørgsmål:
a) Hvilke tekniske kvalifikationer skal en software tester besidde?
b) Hvilke menneskelige kompetencer skal en software tester have?
c) Er der andre forudsætninger som skal opfyldes

Jeg vil tage udgangspunkt i Poul Staal Vinje og Klaus Olsens bog ”Softwaretest, kom godt i gang” og mine primære datakilder vil være interviews med professionelle i branchen.

Projektets natur bliver derved undersøgende og mine kvalitative interviews med nøglepersoner bliver således den bærende del af analysen.

Resultatet vil være en rapport som vil a) forklare hvad software testing er b) beskrive teorien og metoden som er valgt i rapporten c) redegøre for de relevante begreber d) introducere de interviewede e) analysere og bearbejde de krav som bliver stillet af branchen, for til sidst at konkludere hvilke profiler branchen efterspørger.     <--

Sætter det nogle tanker igang hos dig - eller tænker du på nogen bestemt som ville kunne sige noget fornuftigt om det her så sig endelig til.

Håber at høre fra dig...

Hassan Bugti

Kommentarer
Der er ingen kommentarer endnu.
Gæst
Din kommentar:

Indtast dit navn:

Indtast din e-mail:

Vi forbeholder os ret til at slette kommentarer,
der ikke overholder vores regelsæt.
Læs regelsættet

Svar