0
Opret brugerne automatisk
Publiceret i gruppen: Forretningsmodellering | 4 kommentarer | 17.02.2010 14:14:19 |

Jeg vil foreslå, at I automatisk opretter deltagerne fra kurset. Så skal vi bare logge ind med vores default password og vi slipper for at skulle bruge tid på at oprette os, finde den rigtige gruppe(I har jo mange!), og skabe værdi (fra bar bund!). På den måde kan I sikre, at der kommer nogen på banen og skaber en rullende snebold af synergi.

Lige nu er det totalt tomt, og der er ingen tilsyneladende værdi. Ikke engang slides fra kurset, som jeg har betalt +15k for, er lagt op. Lidt slapt. Hvis I ikke kan få konsulenter til at dele alle deres slides, så må de i det mindste dele NOGEN af dem!

Kommentarer
Mikkel Lund Jensen Mikkel Lund Jensen, Konsulent svarede:
17.02.2010 14:14:43
hmm, den kommentar burde ikke være her, men nok et andet sted.
0
 | Spam?

Diskutér kommentar 0
Gæst
Din kommentar:

Indtast dit navn:

Indtast din e-mail:

Vi forbeholder os ret til at slette kommentarer,
der ikke overholder vores regelsæt.
Læs regelsættet

Svar
Louise Wagner Louise Wagner, Uddannelseskonsulent svarede:
17.02.2010 16:20:55
Tak for dit indlæg og tak fordi du siger din mening! Som vi talte om på telefonen, så vil vi ikke tvinge vores medlemmer til at være del af en gruppe. Det skal være noget de gør fordi de kan se en fordel i at sparre med deres medkursister, underviser og andre med interesse for forretningsmodellering. Og det er altså derfor at medlemmerne selv skal gå ind at oprette deres profil og tilmelde sig gruppen. Det er også deltagerne selv som skaber gruppen og niveauet af aktivitet. Da det er en ny gruppe som netop er oprettet i dag har der derfor ikke har været noget aktivitet endnu.

Jeg håber at alle dine medkursister får lyst til at deltage i debatten. Underviser, Helle Torp Eklund, er på vinterferie, men vi blev enige om at oprette gruppen allerede i denne uge, så I har mulighed for at starte dialogen op med det samme. Helle er meget interesseret i at fortsætte de gode diskussioner fra kurset og vil derfor deltage når hun er tilbage. Men skriv gerne hvis der er noget specifikt materiale som kunne være interessant at oploade til gruppen. Kursusmaterialet kan vi dog ikke lægge op da dette er en åben gruppe.

Igen, tak for dit engagement. Helle og jeg vil gøre hvad vi kan for at få gang i gruppen herinde!
0
 | Spam?

Diskutér kommentar 0
Gæst
Din kommentar:

Indtast dit navn:

Indtast din e-mail:

Læs regelsættet

Svar
Gæst Mikkel - Gæst , svarede:
18.02.2010 13:48:25
Tak for svar, Louise.

Angående åben vs. lukket gruppe, så vil jeg helst have en lukket gruppe sat op til mit kursus.
Faktisk ville en sådan gruppe have allerstørst værdi, hvis den blev oprettet inden kurset og den fungerede som en infrastruktur til selve kurset (udlevering af slides, gruppediskussion, research, spørgsmål, etc.) På den måde vil man få opbygget en masse engagement og trafik, som man senere kan bygge videre på.

På den måde så vil medlemsnetværket ikke handle om at støtte medlemmers aktiviteter over længere tid, men meget mere om at støtte korte sammensatte grupper. Altså mere groupware-agtigt og mindre member-of-a-community. For det er i de korte sammensatte gruppe, at behovet for at bruge jeres netværk er størst.

0
 | Spam?

Diskutér kommentar 0
Gæst
Din kommentar:

Indtast dit navn:

Indtast din e-mail:

Læs regelsættet

Svar
Louise Wagner Louise Wagner, Uddannelseskonsulent svarede:
19.02.2010 10:37:30
Hej Mikkel

Vores åbne grupper på Talk'n'IT er relativt nye. Tidligere havde vi netop groupware-lignende grupper for de fleste hold. Der var dog ikke den store aktivitet på de lukkede grupper, hvilket var ærgerligt for de få deltagere som ønskede at sparre/netværke osv, med de andre kursister. Derfor besluttede vi at alle grupper skulle være åbne, så alle med interesse for emnet, kunne deltage.

Hvis alle på holdet er enige om at gruppen skal være lukket og hvis der ikke kommer andre medlemmer udefra, så kan vi overveje at oprette en lukket gruppe til jer.

Jeg følger med på sidelinien og så kan vi, om et par uger, se hvad der er mest stemning for. Jeg håber det er ok?!

God weekend!
0
 | Spam?

Diskutér kommentar 1
Mette Carlsen Mette Carlsen, IT konsulent (freelance) svarede:
19.05.2010 13:33:21
Jeg er proceskonsulent og finder gruppen meget relevant. Håber den forbliver åben. Mette
0
 | Spam?

Gæst
Din kommentar:

Indtast dit navn:

Indtast din e-mail:

Læs regelsættet

Svar
Gæst
Din kommentar: